fbpx

Gelang, tag nama hilang diganti segera

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
Share on telegram
Share on linkedin
Mohamad Zamry (kanan) memperkatakan sesuatu kepada petugas TH bahagian pusat khidmat pelanggan di Abraj Janadriah, Mekah semalam.

MEKAH – Tabung Haji (TH) telah membuat penambahbaikan pusat khidmat pelanggan pada tahun ini dengan membahagikan aduan kepada lima kategori sebagai langkah untuk memantapkan perkhidmatan mereka kepada dhuyufurrahman.

Pengarah Operasi Mekah, Mohamad Zamry Mohd. Noor berkata, lima kategori itu ialah aduan, permohonan, cadangan, penghargaan dan pertanyaan.

Katanya, pusat khidmat pelanggan merupakan salah satu daripada empat bahagian pentadbiran yang telah disusun dalam operasi haji tahun ini selain pengurusan, penerbangan dan khidmat luar.

“Pusat itu akan menguruskan sekiranya jemaah haji mempunyai apa sahaja masalah bukan berkaitan ibadat seperti kehilangan gelang pengenalan diri, tag nama, aduan, kerosakan bilik, perkhidmatan agensi luar lantikan TH seperti Pos Malaysia, FGV Transport dan syarikat telekomunikasi Arab Saudi.

“Setiap laporan akan diselesaikan secepat mungkin dan tidak akan dibiarkan tergantung. Jika gelang atau tag nama hilang, kaunter akan menggantikannya segera selain memastikan agensi luar melaksanakan tanggungjawab mereka dengan baik,” katanya pada sidang akhbar di sini, semalam.

Menurut Mohamad Zamry, sebelum ini semua aduan tidak dikategorikan hingga menimbulkan kekeliruan sama ada adakah ia masalah, penghargaan dan lain-lain.

Tambahnya, dengan adanya penambahbaikan pada tahun ini, setiap aduan akan dikategorikan mengikut kumpulan masing-masing supaya kita tahu apa masalah yang sering dihadapi oleh jemaah haji.

“Tahun ini Telekom Malaysia dan syarikat komunikasi tempatan, Libara, Mobily dan Zain diberi tanggungjawab membekalkan kad sim telefon bimbit yang perlu dibeli sendiri oleh jemaah sekiranya mereka berhajat untuk memilikinya,” katanya. – KOSMO! ONLINE

Tidak mahu terlepas? Ikuti kami di

 

TERKINI