fbpx

Bank tak boleh lepas tangan, wajib pulangkan duit pelanggan

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
Share on telegram
Share on linkedin
BNM perlu mengambil tindakan segera bagi mengelakkan kes kehilangan wang pendeposit daripada terus berlaku. – GAMBAR HIASAN

PETALING JAYA – Pihak bank didesak supaya membayar se­mula ganti rugi kepada pelanggan apabila berlaku kes kehilangan wang simpanan yang berpunca daripada kelemahan sistem sekuriti perbankan. Gesaan yang dibuat oleh beberapa persatuan pengguna itu juga menuntut supaya Bank Negara Malaysia (BNM) menubuhkan pasukan khas untuk me­lakukan siasatan terhadap pihak bank yang terlibat. Timbalan Presiden Gabu­ngan Persatuan Pengguna Malaysia (FOMCA), Mohd. Yusof Abdul Rahman berkata, pihak bank tidak boleh lepas tangan dan menyalahkan pelanggan semata-mata apabila scammer atau penggodam ‘merompak’ duit…

 

 

Sila Log Masuk atau Langgan untuk membaca berita sepenuhnya

 

Tidak mahu terlepas? Ikuti kami di

 

TERKINI